karantouzeni.blogspot.com Για όσους αγαπούν πραγματικά το λαϊκό και ρεμπέτικο τραγούδι.

Κυριακή 31 Ιουλίου 2011

Όταν είμαι μόνος, Το γυφτάκι (Κώστας Χατζής)


     Πιστεύω πως τα λόγια είναι περιττά για τα δύο αυτά συγκλονιστικά τραγούδια...

    Οταν είμαι μόνος

Μουσική: Κώστας Χατζής
Στίχοι: Σάρα Ναχμία
Ερμηνεία: Κώστας Χατζής

Όταν είμαι μόνος κάνω κάποιες σκέψεις
λέω αν ο κόσμος ήτανε αλλιώς
είχε αντί μίσος στην καρδιά του αγάπη
κι ήταν σ' όλα ίσιος πλούσιος και φτωχός

Αν δεν είχε φόβους άγριους πολέμους
αν δεν είχε φόβους πανικό καημό
πως θα ήταν λέω τότε η γη σου θεέ μου
πόσο πιο ωραίο το αστέρι αυτό

Κι όπως κάνω σκέψεις όμορφες κοιμάμαι
και στον ύπνο λέξεις φτιάχνω μαγικές
μα σαν θα ξυπνήσω πάλι θα λυπάμαι
είναι ο κόσμος ίδιος όπως ήταν χθες

Να 'τανε να μείνουν πάνω στον πλανήτη
εκείνοι που αφήνουν πίσω τους χαρά
Να μην ξεχωρίζουν άσπροι μαύροι γύφτοι
να μην υποφέρουν και πονούν παιδιά

Μες στα όνειρά μου βλέπω έτσι τον κόσμο
και πετάει η καρδιά μου και φορώ φτερά

          Το γυφτάκι

Μουσική: Κώστας Χατζής
Στίχοι: Φώντας Φιλέρης
Ερμηνεία: Κώστας Χατζής

Νεογέννητο βλαστάρι λερωμένο
στα απόνερα του κόσμου ξεπλυμένο,
δεν έμαθε βιβλίο να διαβάζει
γυφτάκι, ο λαός μας το φωνάζει.

Γυφτάκι, χόρεψέ μας τσιφτετέλι
να φας ένα κομμάτι απ' το καρβέλι,
κι αυτό, σαν πιθηκάκι μαθημένο
δαγκώνει το χαλκά που είναι δεμένο.

Το βράδυ, στη μεγάλη την πλατεία
το πιάσανε να κάνει επαιτεία,
σε κάτι λεπτεπίλεπτους τουρίστες
που μοιάζαν περισσότερο μ' αρτίστες.

Γυφτάκι, σε κοιτάζουν οι ανθρώποι,
ρεζίλι θα γενούμε στην Ευρώπη,
γυφτάκι, δύο πήχες όλο κι όλο
ποιός σου 'μαθε της ζητιανιάς το ρόλο.

Αφέντη, αν μου δώσεις δυο δραχμούλες
θα κάνω δεκαπέντε κωλοτούμπες,
αφέντη, αν μου δώσεις και τσιγάρο
θα κάτσω σαν μαϊμού να το φουμάρω.

Αφέντη που με βάζεις και χορεύω,
εσύ με έμαθες να ζητιανεύω,
εσύ με έμαθες να ζητιανεύω,
αφέντη που με βάζεις και χορεύω.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου